La revista El Culturista

Editorial nº 23:

Codi Morse

Corren diverses llegendes sobre l’origen del codi Morse, jo he decidit quedar-me la història tragicoromàntica que em va explicar un amic i que, si no és del tot certa, és prou bonica.

Sembla que Samuel Morse, abans de ser conegut com a inventor, va guanyar-se un nom com a pintor, sobretot de retrats, fins a ser un dels fundadors, l’any 1826, de l’Acadèmia Nacional de Dibuix de Nova York. Combinava la passió per l’art i la pintura amb l’interès per l’electricitat. Samuel va haver de viatjar i instal·lar-se a Washington per pintar un retrat del Marqués de Lafayette, poques setmanes després va rebre un missatge del seu pare informant-lo que la seva dona s’havia posat molt malalta. Uns dies més tard va rebre una carta anunciant que ella havia mort. La pèrdua de la seva esposa el va decidir a treballar dia i nit per trobar un sistema de comunicació de llarga distància més ràpid que els cavalls, i així va arribar el telègraf.

El codi Morse s’ha utilitzat sobretot per mar i aire, l’associem a guerres i a espies però també a la supervivència. Tenir nocions d’aquest codi de comunicació ens pot ser molt útil per a les agosarades sortides a la muntanya o si decidim fer bivac al turó de l’Home. Aprofiteu bé aquest número estiuenc per fer-vos el vostre kit de supervivència, aprendre tots els sistemes de comunicació nàutica, pensar en el sentit del progrés, sortir de festa major, refrescar-se al cinema o als museus… i recordar que els culturistes no fem vacances!

Hola culturista!

Hem detectat que el teu navegador té activat un blocador de publicitat que impedeix que es mostrin els bàners que tenim publicats a El Culturista. Dit això, ens agradaria explicar-te que la publicitat dels nostres anunciants és la nostra principal font de finançament i que ens permet oferir-te els continguts d'El Culturista de forma gratuïta. Penseu que a El Culturista no hi trobareu cap mena de publicitat programada -gestionada per algoritmes ni robots- que proposa anuncis sense cap interès ni relació amb la nostra proposta editorial.

Per tot plegat et volem demanar que ens facis confiança i desactivis l'adblocker per continuar, és probable que trobis interessants les propostes dels nostres anunciants

Moltes gràcies per la teva comprensió i per llegir-nos!