El Museu Marítim de Barcelona i el Museu Marítim de Mallorca s’han unit per recollir en aquesta exposició els coneixements populars al voltant de la construcció tradicional de vaixells de joguina que s’han transmès de generació en generació.

L’objectiu de Mestres d’aixa de butxaca és preservar un patrimoni efímer de transmissió oral i posar en valor la memòria sobre la construcció de vaixells de joguina i la manera de jugar-hi dels infants d’un temps passat com a document històric i també com a part del nostre patrimoni.

Fins al 31 de gener, al voltant de l’exposició hi ha la possibilitat de crear el nostre propi vaixell de joguina per exposar-lo a l’anomenada Vitrina buida! Aquí en teniu les instruccions.

Rasmus A Sivertsen. Noruega-Països Baixos, 2016

El bosc de Haquivaqui és un bon indret per viure-hi, però els animals petits han de vigilar que els més grossos no se’ls mengin. Un bon dia, l’eriçó Horaci intenta menjar-se l’àvia ratolineta. És aleshores quan en Morten, el ratolí més sensat, decideix redactar una nova llei per al bosc: a partir d’ara, tots els habitants del bosc seran amics.

La pel·lícula està feta amb una minuciosa tècnica de stop-motion i hi surten divertides cançons cantades pels animals protagonistes.

Si a l’estiu la festa per antonomàsia als Països Catalans és Sant Joan, a l’hivern hi ha una data que, amb més discreció, també se celebra una mica per tots els territoris de parla catalana. Parlem del cicle festiu de Sant Antoni, que a la nostra ciutat adopta formes com els Tres Tombs, els Foguerons i la Festa Major de Sant Antoni, és clar.

Amb la pandèmia encara ben activa, aquest any toca adaptar una mica el programa de la festa al context sanitari. Així, cal destacar el joc interactiu Sant Antoni i el Dimoni i la versió estil escape room dels Tres Tombs Infernals de la Satànica de Sant Andreu, de l’11 al 23 de gener.

Al mateix barri hi ha l’espai Can Fontanet, on es guarden els carruatges dels Tres Tombs i que es pot visitar fins al 30 de gener.

Consulteu-ne tota la programació del 2021 aquí.

El cinema històric rigorós (i polític!) també pot ser d’animació i també pot ser per a tota la família. Fritzi. Un conte revolucionari és una proposta accessible, però que a la vegada s’encara de manera poc complaent al context històric. A còpia d’aventures i viatges d’una nena i un gos, la pel·lícula travessa moltes de les tensions de l’Alemanya de just abans de la caiguda del Mur de Berlín. L’estiu del 1989, a l’Alemanya de l’est, la Fritzi ha de cuidar l’Sputnik, el gos de la seva millor amiga Sophie mentre aquesta passa les vacances a Hongria. Quan la Fritzi veu que la Sophie no torna a les classes al setembre s’embarca amb l’Sputnik a la seva recerca per acabar caient en uns quants embolics causats per la situació del país.

Amb un to didàctic i un dibuix que combina un estil orgullosament infantil en el disseny dels personatges amb un altre de més seriós en la confecció dels fons on es veuen els esdeveniments històrics, Fritzi és una oportunitat d’or per acostar a la mainada aspectes que normalment no se’ls mostra: manifestacions, tensió política i diversitat d’opinions.

El cinema històric rigorós (i polític!) també pot ser d’animació i també pot ser per a tota la família. Fritzi. Un conte revolucionari és una proposta accessible, però que a la vegada s’encara de manera poc complaent al context històric. A còpia d’aventures i viatges d’una nena i un gos, la pel·lícula travessa moltes de les tensions de l’Alemanya de just abans de la caiguda del Mur de Berlín. L’estiu del 1989, a l’Alemanya de l’est, la Fritzi ha de cuidar l’Sputnik, el gos de la seva millor amiga Sophie mentre aquesta passa les vacances a Hongria. Quan la Fritzi veu que la Sophie no torna a les classes al setembre s’embarca amb l’Sputnik a la seva recerca per acabar caient en uns quants embolics causats per la situació del país.

Amb un to didàctic i un dibuix que combina un estil orgullosament infantil en el disseny dels personatges amb un altre de més seriós en la confecció dels fons on es veuen els esdeveniments històrics, Fritzi és una oportunitat d’or per acostar a la mainada aspectes que normalment no se’ls mostra: manifestacions, tensió política i diversitat d’opinions.

El cinema històric rigorós (i polític!) també pot ser d’animació i també pot ser per a tota la família. Fritzi. Un conte revolucionari és una proposta accessible, però que a la vegada s’encara de manera poc complaent al context històric. A còpia d’aventures i viatges d’una nena i un gos, la pel·lícula travessa moltes de les tensions de l’Alemanya de just abans de la caiguda del Mur de Berlín. L’estiu del 1989, a l’Alemanya de l’est, la Fritzi ha de cuidar l’Sputnik, el gos de la seva millor amiga Sophie mentre aquesta passa les vacances a Hongria. Quan la Fritzi veu que la Sophie no torna a les classes al setembre s’embarca amb l’Sputnik a la seva recerca per acabar caient en uns quants embolics causats per la situació del país.

Amb un to didàctic i un dibuix que combina un estil orgullosament infantil en el disseny dels personatges amb un altre de més seriós en la confecció dels fons on es veuen els esdeveniments històrics, Fritzi és una oportunitat d’or per acostar a la mainada aspectes que normalment no se’ls mostra: manifestacions, tensió política i diversitat d’opinions.

El cinema històric rigorós (i polític!) també pot ser d’animació i també pot ser per a tota la família. Fritzi. Un conte revolucionari és una proposta accessible, però que a la vegada s’encara de manera poc complaent al context històric. A còpia d’aventures i viatges d’una nena i un gos, la pel·lícula travessa moltes de les tensions de l’Alemanya de just abans de la caiguda del Mur de Berlín. L’estiu del 1989, a l’Alemanya de l’est, la Fritzi ha de cuidar l’Sputnik, el gos de la seva millor amiga Sophie mentre aquesta passa les vacances a Hongria. Quan la Fritzi veu que la Sophie no torna a les classes al setembre s’embarca amb l’Sputnik a la seva recerca per acabar caient en uns quants embolics causats per la situació del país.

Amb un to didàctic i un dibuix que combina un estil orgullosament infantil en el disseny dels personatges amb un altre de més seriós en la confecció dels fons on es veuen els esdeveniments històrics, Fritzi és una oportunitat d’or per acostar a la mainada aspectes que normalment no se’ls mostra: manifestacions, tensió política i diversitat d’opinions.

Hola culturista!

Hem detectat que el teu navegador té activat un blocador de publicitat que impedeix que es mostrin els bàners que tenim publicats a El Culturista. Dit això, ens agradaria explicar-te que la publicitat dels nostres anunciants és la nostra principal font de finançament i que ens permet oferir-te els continguts d'El Culturista de forma gratuïta. Penseu que a El Culturista no hi trobareu cap mena de publicitat programada -gestionada per algoritmes ni robots- que proposa anuncis sense cap interès ni relació amb la nostra proposta editorial.

Per tot plegat et volem demanar que ens facis confiança i desactivis l'adblocker per continuar, és probable que trobis interessants les propostes dels nostres anunciants

Moltes gràcies per la teva comprensió i per llegir-nos!