The toys that made us

 

Sou uns dels milions d’usuaris de Netflix? Sí? Doncs continueu llegint! Accediu al compte i aneu a l’apartat de documentals. I sí, diem documentals, sense l’afegitó d’infantils. Tot i que al Culturista les recomanacions sempre són per a infants, en aquest cas no ens podem estar de recomanar-vos una sèrie documental… per als qui els anys 1980 érem infants.

The toys that made us va estrenar la primera temporada el desembre del 2017 i, ja us ho podeu imaginar pel títol, és una immersió en tota regla al passat lúdic de molts de nosaltres a través de les joguines, nines i ninos que van dominar una bona part del temps de joc de molts pares actuals. Uns personatges, val a dir, amb uns valors, estètica i complements que no passarien probablement la prova del cotó dels temps actuals quant a correcció.

A la primera temporada, Brian Volk-Weiss i Tom Stern (guionista i director) ens expliquen l’origen (sovint amb costat fosc) de línies de joguines com la icònica de Star Wars (rebutjada per grans fabricants com Mattel i Hasbro, que no creien en el futur de la sèrie cinematogràfica de Lucasfilm…); la rossa i controvertida Barbie (inspirada en una nina alemanya de nom Lilli); la psiquedèlica colla de He-Man, Skeletor i els Màsters de l’Univers (un dels capítols més hilarants, per les històries al darrere d’una col·lecció de ninots fruit sovint de la improvisació… i les drogues al·lucinògenes californianes), i la primera figura d’acció, G.I. Joe (que, sortosament, va patir les conseqüències de la crisi del petroli de la dècada del 1970).

Si la nostàlgia us ha envaït, teniu més teca des del maig passat amb una segona temporada en què s’analitzen (amb el mateix to a mig camí entre el record mític de les joguines i la història sovint desmitificadora al darrere seu) els ninots de Star Trek, Transformers, Lego i Hello Kitty, que ja ens acosten temporalment una mica més als nostres fills.

 

Hola culturista!

Hem detectat que el teu navegador té activat un blocador de publicitat que impedeix que es mostrin els bàners que tenim publicats a El Culturista. Dit això, ens agradaria explicar-te que la publicitat dels nostres anunciants és la nostra principal font de finançament i que ens permet oferir-te els continguts d'El Culturista de forma gratuïta. Penseu que a El Culturista no hi trobareu cap mena de publicitat programada -gestionada per algoritmes ni robots- que proposa anuncis sense cap interès ni relació amb la nostra proposta editorial.

Per tot plegat et volem demanar que ens facis confiança i desactivis l'adblocker per continuar, és probable que trobis interessants les propostes dels nostres anunciants

Moltes gràcies per la teva comprensió i per llegir-nos!