Sparrow Mart

 

El món és ple d’artistes: pintors, escultors, ballarins, músics… Hi ha persones que fan extraordinàries les coses ordinàries. Per exemple, anem gairebé cada dia a comprar, però no sempre trobem un supermercat amb tots els productes fets de feltre!

 

 

L’estiu de 2014, Lucy Sparrow va obrir la Cornershop, una pop-up store a l’East End de Londres on, aparentment, hi havia cereals, fruita, ampolles de llet, iogurts i productes de neteja, etc. Però la sorpresa saltava quan, a l’hora d’agafar els productes oferts, no eren ben bé com ens esperaríem. Amb l’ajuda de cinc assistents, Sparrow es va passar un any preparant els 31.000 objectes exposats. A més de fer puntades i farcir cada producte, també va pintar-ne les etiquetes a mà.

 

 

Inspirant-se en la disposició típica d’una botiga, els productes es presentaven en prestatgeries, refrigeradors i cabassos. I, com en una botiga real, els clients que visitaven el supermercat podien comprar-hi els que més els agradessin.

L’èxit de la botiga de Sparrow a Londres, amb llargues cues i bones crítiques, li ha permès de traslladar la seva exposició en forma de supermercat a uns quants racons del planeta. El maig del 2017, per exemple, va obrir The Convenience Store a Nova York amb 9.000 obres d’art. I l’estiu del 2018 va aterrar a Los Angeles (Califòrnia) amb el supermercat de feltre Sparrow Mart, obert temporalment al cèntric hotel The Standard.

 

 

L’última parada fins ara (principi del 2022) ha estat Tampa, on l’artista ha aprofitat el bon temps i la lluminositat de Florida per presentar-hi la seva instal·lació més acolorida, creativa, interactiva i immersiva fins ara. Després de dos anys de feina, s’hi poden trobar més de 5.000 peces de feltre fetes a mà i els visitants, si volen, les poden personalitzar i comprar.

Com que el 1050 de Water Street, a Tampa, ens queda una mica lluny, sempre podem gaudir intensament de l’art de Lucy Sparrow per mitjà del seu llibre Felt World.

 

Hola culturista!

Hem detectat que el teu navegador té activat un blocador de publicitat que impedeix que es mostrin els bàners que tenim publicats a El Culturista. Dit això, ens agradaria explicar-te que la publicitat dels nostres anunciants és la nostra principal font de finançament i que ens permet oferir-te els continguts d'El Culturista de forma gratuïta. Penseu que a El Culturista no hi trobareu cap mena de publicitat programada -gestionada per algoritmes ni robots- que proposa anuncis sense cap interès ni relació amb la nostra proposta editorial.

Per tot plegat et volem demanar que ens facis confiança i desactivis l'adblocker per continuar, és probable que trobis interessants les propostes dels nostres anunciants

Moltes gràcies per la teva comprensió i per llegir-nos!