Movem l’esquelet pel Día de Muertos
Per: Carla Marin
S’acosta la tradició mexicana del Día de Muertos, una nit per recordar els morts, i per això què millor que una joguina feta per tu vinculada a aquesta festivitat tan curiosa! T’animes a crear un titella i fer-li moure l’esquelet al ritme d’una música zombie?



Necessitem:
1 tub de cartó paper higiènic
Papers o cartolines blanques
Regla, llapis i tisores
Silicona calenta i cinta adhesiva transparent
Fil o cordill negre
3 palets de fusta (tipus gelat)
Bola porexpan
Agulla llanera
13 boletes amb forat (tipus collaret)
Retoladors permanents
01.
Primer, enrotlla tires de paper per fer tubs, enganxa cinta adhesiva al volant i un cop tinguis unes quantes tires (com si fossin canyetes), talla 4 parts iguals (aprox. 4 cm c/u, per als braços) i 4 parts iguals una mica més llargues (aprox. 5 cm c/u, per a les cames). Recorda que també amb paper hauràs de fer 2 mans i 2 peus.
02.
Amb el tub de cartró fes la forma del cos i folra-ho amb paper blanc i cinta adhesiva.
03.
Passa l’agulla llanera amb el fil a través de la bola de porexpan i comença a muntar les cames i els braços del titella, alternant tubets de paper amb boletes de collaret per fer les articulacions.
04.
Un cop tinguis el titella muntat, enganxa amb silicona calenta els 3 palets de fusta fent una T i comença a col·locar-hi el cordill. Un des de cada genoll i també des de cada canell. Si vols, pots posar-ne un a l’esquena per tal que tingui més joc de moviments.
05.
Un cop llesta, només falta donar-hi “vida”; dibuixa la calavera i els ossos i comença a practicar! Que el Día de Muertos és a la cantonada!