Minimuseus de la ciència

Us imagineu una xarxa de museus tan petits, tan petits, que es podrien encabir en una caixa de menys de dos metres d’altura per transportar-los allà on vulguem i reproduir-los fàcilment? És difícil d’imaginar-s’ho, sí, però ja és ben real! Es tracta d’una idea sorgida de l’artista nord-americana Amanda Schochet i que té nom i tot: Micro. “El nostre equip de científics, dissenyadors, enginyers i narradors es fixen en un àmbit vast i complex, n’espremen el suc i el converteixen en caixes de la mida d’una màquina de vendre begudes”, comenta per intentar definir uns micromuseus que, una vegada enllestits, poden encabir-se en els llocs més impensats: al vestíbul d’un edifici, en un parc, en una aula, en una parada de metro, en un aeroport…

Emplaçant-los en l’espai públic, l’equip encapçalat per Schochet cerca un objectiu principal: integrar la ciència en el dia a dia de la vida de la gent, adulta i menuda. Una altra missió de Micro és que, amb aquesta xarxa de museus diminuts i portàtils, tothom pugui accedir gratuïtament al coneixement que vehiculen, especialment en barriades de grans ciutats amb pocs equipaments culturals tradicionals.

De moment, la primera “flota” de micromuseus s’ha començat a escampar per racons de tot Nova York, amb dos formats o exposicions: l’Smallest Mollusk Museum, una immersió al món dels mol·luscs i la seva “èpica batalla per sobreviure”; i el Perpetual Motion Museum, una introducció per a totes les edats al complex terreny de l’energia.

Hola culturista!

Hem detectat que el teu navegador té activat un blocador de publicitat que impedeix que es mostrin els bàners que tenim publicats a El Culturista. Dit això, ens agradaria explicar-te que la publicitat dels nostres anunciants és la nostra principal font de finançament i que ens permet oferir-te els continguts d'El Culturista de forma gratuïta. Penseu que a El Culturista no hi trobareu cap mena de publicitat programada -gestionada per algoritmes ni robots- que proposa anuncis sense cap interès ni relació amb la nostra proposta editorial.

Per tot plegat et volem demanar que ens facis confiança i desactivis l'adblocker per continuar, és probable que trobis interessants les propostes dels nostres anunciants

Moltes gràcies per la teva comprensió i per llegir-nos!