Lladres!

Per: Pema Maymó

Atracadors de bancs. Carteristes d’autobús. Estafadors d’oficina. Lladres de joies. Bandits de camins i assaltadors nocturns. I no oblidem els lladres de temps, els pitjors dels lladregots! De maneres de robar, n’hi ha moltíssimes i totes depenen de l’astúcia i la intel·ligència de qui les practica. Hi ha qui roba per necessitat i hi ha qui roba com qui practica un esport: a cada nou robatori, els resultats han de ser millors que a l’anterior.

Entre els mortals, els lladres ens generen dues reaccions generalitzades: no ens agraden en la vida real, però ens fascinen en la ficció. Des de clàssics de la literatura com en Robin Hood i n’Oliver Twist fins a èxits de la pantalla com els onze de l’Ocean Clooney o els que s’han fet famosos per tancar-se dins el Banc d’Espanya vestits amb granotes vermelles. Perquè, en el fons, en aquest món en què tantes i tantes (i tantes!) vegades mos sentim estafats per institucionsbancscompanyieselèctriquespolítics, a qui no li agrada somiar que comet el robatori perfecte mai descobert i pot retirar-se del mundanal ruido?

 

1.

I quina cosa millor per passar inadvertits que dur uns quants milions d’euros dins unes bosses d’esport com aquesta? Una per a cada membre de la família, tots conjuntats com si fóssim en Chas Tenembaum i els seus fills un dia qualsevol. No hi hauria cap policia duaner que sospitàs… 
Aquesta bossa és un disseny de The Animals Observatory, una firma gironina creada per en Jan Andreu i na Laia Aguilar, antiga directora creativa de Bobo Choses. Elaborada a Portugal i feta 100% amb cotó, aquesta peça reflecteix a la perfecció la filosofia de la jove marca, que s’inspira en dissenys atemporals a partir de l’art, l’arquitectura i la pintura dels anys 70. Bellesa i pragmatisme de bracet, comme il faut!  

 

2.

Si xerram de lladres, no podem oblidar grans robatoris d’obres d’art com La Gioconda (poca broma: hi va haver un forat al Louvre durant més de dos anys, cap al principi del segle XX) i El crit d’Edward Munch, manllevat sense discreció a plena llum del dia. Les joies, els quadres i les peces artístiques singulars ocupen un lloc destacat en el catàleg de preferències dels lladres exquisits. Qui hi deu haver darrere d’aquests robatoris que impliquen que l’objecte robat no es pugui posar a la venda? Milionaris excèntrics? Aristòcrates solitaris? Líders polítics amb una sensibilitat ambiciosa? Sigui com sigui, potser s’enamorarien com nosaltres d’aquest cartell de la col·lecció MADO, creada per dues empreses daneses de referència: All the Way to Paris, dedicada al disseny d’interiors i productes, i Paper Collective, la principal plataforma escandinava de pòsters moderns. 
Aquesta làmina d’art abstracte combina una barreja d’elements per tal d’inspirar sentiments diferents en qui l’observa, sigui un infant o un adult.  
L’art ens impacta. Sigui robat o comprat a través d’internet!  

 

3.

Queda només un petit detall per als nostres robatoris infal·libles: la signatura de l’autor. Una rúbrica que pot ser verídica, la marca del lladre que porta de corcoll un policia desesperat o, tot al contrari, la còpia perfecta d’una signatura d’una altra persona. No poseu els ulls en blanc, tots ho hem intentat. O no vàreu provar de falsificar la signatura dels pares per tornar el butlletí de notes escolars al tutor?  
 
Com sempre, res de fer les coses a mitges: si voleu ser uns artistes de la falsificació, ho heu de fer amb estil i veracitat. I per estil, el de la marca japonesa Hightide amb la seva col·lecció de papereria Penco: disseny japonès amb un estil vintage de línies clàssiques que recorden totes les bones sensacions de la papereria. Pura nostàlgia! Aquest retolador de pinzell suau i versàtil serà l’arma perfecta per deixar la vostra marca en qualsevol tipus d’assalt a tinta armada! 

Hola culturista!

Hem detectat que el teu navegador té activat un blocador de publicitat que impedeix que es mostrin els bàners que tenim publicats a El Culturista. Dit això, ens agradaria explicar-te que la publicitat dels nostres anunciants és la nostra principal font de finançament i que ens permet oferir-te els continguts d'El Culturista de forma gratuïta. Penseu que a El Culturista no hi trobareu cap mena de publicitat programada -gestionada per algoritmes ni robots- que proposa anuncis sense cap interès ni relació amb la nostra proposta editorial.

Per tot plegat et volem demanar que ens facis confiança i desactivis l'adblocker per continuar, és probable que trobis interessants les propostes dels nostres anunciants

Moltes gràcies per la teva comprensió i per llegir-nos!