L’esperit Bauhaus, cent anys després

Per: Martí Crespo

El moviment artístic i arquitectònc Bauhaus celebra enguany el centenari. Aquesta escola de disseny alemanya caracteritzada per un enfocament modern i multidisciplinari de l’estètica va aconseguir influir molt més enllà dels anys 1920, i de fet encara és molt present en l’art contemporani. Tant, que fins i tot si apliquéssim els trets més característics d’aquest estil als logotips de les marques més famoses i modernes del nostre dia a dia, ens sorprendríem de la seva actualitat i modernitat.

Això és el que ha fet justament la plataforma creativa 99designs: per celebrar els cent anys de la Bauhaus, ha demanat als seus col·laboradors de reimaginar marques ben actuals de gegants tecnològics, de multinacionals del menjar ràpid, de mitjans de comunicació… seguint els colors primaris, les tipografies, les formes geomètriques i el minimalisme més típics d’aquest corrent artístic tan particular. I aquí en tenim el resultat.

Hola culturista!

Hem detectat que el teu navegador té activat un blocador de publicitat que impedeix que es mostrin els bàners que tenim publicats a El Culturista. Dit això, ens agradaria explicar-te que la publicitat dels nostres anunciants és la nostra principal font de finançament i que ens permet oferir-te els continguts d'El Culturista de forma gratuïta. Penseu que a El Culturista no hi trobareu cap mena de publicitat programada -gestionada per algoritmes ni robots- que proposa anuncis sense cap interès ni relació amb la nostra proposta editorial.

Per tot plegat et volem demanar que ens facis confiança i desactivis l'adblocker per continuar, és probable que trobis interessants les propostes dels nostres anunciants

Moltes gràcies per la teva comprensió i per llegir-nos!