L’entrada de Crist a Brussel·les

Per: Martí Crespo

Andrea Antinori

Libros del Zorro Rojo, 2018

 

Quan el 1889 el pintor flamenc James Ensor (1860-1949) va ensenyar el seu últim quadre, L’entrada de Crist a Brussel·les, suposem que ja es devia esperar que la societat europea del moment no l’acceptaria de bon grat. Considerada la precursora de l’expressionisme (i amb tocs surrealistes), aquesta pintura va acabar desada a l’estudi de l’artista, d’on no en va començar a sortir fins ja ben entrats al segle XX, un moment més obert a l’experimentació pictòrica i a les avantguardes artístiques.

La història al darrere d’aquesta obra incompresa al seu temps, que actualment s’exposa al Museu Getty de Los Angeles, i sobretot la mateixa pintura colorista, trencadora i naïf en si, van fascinar l’il·lustrador italià Andrea Antinori, que al seu àlbum L’entrada de Crist a Brussel·les intenta ficar-se en la imaginació d’Ensor per entendre com va ser el procés creatiu i va, fins i tot, una mica més enllà amb l’ajuda de diàlegs i personatges prou surreals.

Una obra estimulant per introduir l’art d’avantguarda del principi del segle XX: l’expressionisme i el surrealisme.

 

Hola culturista!

Hem detectat que el teu navegador té activat un blocador de publicitat que impedeix que es mostrin els bàners que tenim publicats a El Culturista. Dit això, ens agradaria explicar-te que la publicitat dels nostres anunciants és la nostra principal font de finançament i que ens permet oferir-te els continguts d'El Culturista de forma gratuïta. Penseu que a El Culturista no hi trobareu cap mena de publicitat programada -gestionada per algoritmes ni robots- que proposa anuncis sense cap interès ni relació amb la nostra proposta editorial.

Per tot plegat et volem demanar que ens facis confiança i desactivis l'adblocker per continuar, és probable que trobis interessants les propostes dels nostres anunciants

Moltes gràcies per la teva comprensió i per llegir-nos!