La isla del tesoro
R Louis Stevenson
A partir de 7 anys
Les històries d’aventures tenen aquesta capacitat d’enganxar, de fer-nos llegir i llegir sense control, de devorar les pàgines. Poden semblar històries per a fer somiar als nens però el cas és que són relats que arriben a grans i petits per igual.
La isla del Tesoro és la novel·la d’aventures per excel·lència, una obra que ha inspirat mil i una revisions en tota mena de formats. La novel·la recull les vivències del jove Jim Hawking i la seva voluntat d’aconseguir el tresor amagat. Una àrdua tasca quan s’hi interposa el caragirat pirata amb una sola cama John Silver el Largo i la seva tropa d’amigots bevedors de rom, mandrosos i egoistes.
Aquesta història té tots els elements per a considerar-la un clàssic del gènere: una taberna, llops de mar, un jove espavilat, pirates i corsaris, navegants coixos, ulls tapats, lloros sobre l’espatlla, cançons marineres, viatges i traïcions.
Diuen que Stevenson es va inspirar en el mapa del tresor que va dibuixar el seu fillastre per a redactar aquesta obra atemporal, plena de descripcions fantàstiques, personatges entranyables i aventures insòlites. El fet de que provingués d’una nissaga d’enginyers de far li va donar uns coneixements del món del mar que no fan més que dotar de veritat aquestes pàgines fantàstiques i altament recomanables