Home sweet home

Si coneixeu a fons Malàisia segur que sabeu de què us parlem si diem Durian. Si l’Índia us és familiar, amb tota probabilitat sabreu a què fa referència Passa Pass Pulse. O TomTom en el cas de Nigèria. I Sublime al Perú… I és que els països tenen banderes i himnes, però també les seves pròpies llaminadures particulars!

Entre les desenes i desenes de caramels i dolços ressenyats al reportatge interactiu The candy issue: Home sweet home, publicat pel New York Times Magazine, no hi podia faltar el més conegut de casa nostra, el Chupa Chups. I se’n diuen coses com aquestes: “De totes les llaminadures del món, Chupa Chups és segurament la que té el dissenyador de logo més famós. El 1969, Enric Bernat, l’empresari al darrere de Chupa Chups, va demanar al seu amic Salvador Dalí que li creés el famós logotip de la marca.”

Una altra curiositat que s’hi esmenta és que des que es va començar a comercialitzar, la dècada del 1950, Chupa Chups s’ha distribuït per quasi tot el planeta (177 països) i fins i tot fora de la Terra: el 1994 uns cosmonautes russos se’n van endur a l’estació espacial Mir!

Endinseu-vos en la història –i les històries– rere les llaminadures típiques de cada país, i també en la resta de reportatges inclosos a la sèrie The candy issue: les diferències de gustos al món, la curiosa pegadolça de Finlàndia, la història de Kit Kat al Japó, les fàbriques de dolços a Colòmbia…

Hola culturista!

Hem detectat que el teu navegador té activat un blocador de publicitat que impedeix que es mostrin els bàners que tenim publicats a El Culturista. Dit això, ens agradaria explicar-te que la publicitat dels nostres anunciants és la nostra principal font de finançament i que ens permet oferir-te els continguts d'El Culturista de forma gratuïta. Penseu que a El Culturista no hi trobareu cap mena de publicitat programada -gestionada per algoritmes ni robots- que proposa anuncis sense cap interès ni relació amb la nostra proposta editorial.

Per tot plegat et volem demanar que ens facis confiança i desactivis l'adblocker per continuar, és probable que trobis interessants les propostes dels nostres anunciants

Moltes gràcies per la teva comprensió i per llegir-nos!