Hem de parlar del porno

 

El nom d’Erika Lust va lligat des de fa alguns anys a una nova manera de veure i viure el cinema per a adults. Establerta a Barcelona, la directora i productora sueca Erika Hallqvist (el seu nom real) va decidir el 2005, en ple auge d’internet, oferir una alternativa en tots els sentits a la indústria del cine porno perquè no la convencia per on tirava, com es desenvolupava i, sobretot, com es consumia. Amb la creació d’Erika Lust Films, doncs, va voler aportar films de cinema eròtic i porno amb visió i sensibilitat femenines, d’una banda, i filmats amb criteris de producció ètics, d’una altra.

El 2023, i ja amb dos fills adolescents a casa, s’ha plantejat una preocupació nova i en creixement de la indústria: l’efecte de la pornografia sobre els infants i joves. Perquè, com posen en evidència tota mena d’informes acadèmics, estudis institucionals i observacions familiars, gràcies a internet i els aparells connectats l’accés al porno ara mateix és molt precoç, cosa que influeix enormement en l’educació sexual dels infants i adolescents. Si veuen a la pantalla actituds sovint misògines, racistes i violentes vinculades al sexe, hi ha el perill que després les reprodueixin. Davant d’això, Erika Lust creu que la resposta dels adults (pares, mestres…) no ha de ser mirar cap a una altra banda o esquivar el tema, sinó justament parlar-ne obertament. Cal ensenyar-los a l’escola i comentar-los a casa tots aquests missatges negatius que reben, per fer-los-en conscients i sobretot crítics.

 

 

És per això que, juntament amb la seva parella, Pablo Dobner, ha creat The Porn Conversation, una imprescindible iniciativa no lucrativa per ajudar les famílies i els educadors a ensenyar i parlar amb les noves generacions sobre pornografia, a través de recursos gratuïts i accessibles fàcilment. Com diu el lema de la web: “No tingueu por i, com més aviat millor, comenceu a xerrar amb els vostres fills o estudiants sobre el porno.”

Hola culturista!

Hem detectat que el teu navegador té activat un blocador de publicitat que impedeix que es mostrin els bàners que tenim publicats a El Culturista. Dit això, ens agradaria explicar-te que la publicitat dels nostres anunciants és la nostra principal font de finançament i que ens permet oferir-te els continguts d'El Culturista de forma gratuïta. Penseu que a El Culturista no hi trobareu cap mena de publicitat programada -gestionada per algoritmes ni robots- que proposa anuncis sense cap interès ni relació amb la nostra proposta editorial.

Per tot plegat et volem demanar que ens facis confiança i desactivis l'adblocker per continuar, és probable que trobis interessants les propostes dels nostres anunciants

Moltes gràcies per la teva comprensió i per llegir-nos!