God save the Queen

Per: Pema Maymó

El punk no ha mort. I no morirà mentre hi hagi nins al món, perquè el punk és més que un moviment contracultural: és una actitud. I si algú té notícia de res més punk a la vida que un nin, que vingui i m’ho digui!

Provocadors, estèticament transgressors (estic segura que les millors influencers s’inspiren en les combinacions dels nins de Primària!), qüestionant constantment els dogmes paterns i amb un llenguatge a vegades absurd, a vegades insolent (i a segons quines edats, escatològic a tota hora), els nostres fills de 3 a 8 anys són els hereus naturals dels punkarres dels setanta.

El meu manifest de (temperadíssima) mare punk passa per reivindicar la llibertat individual, evitar el servilisme dels xaiets i viure el moment. Els meus fills són més hardcore i van més enllà, desafiant el poder establert (sospitosament, però, només a casa) i transgredint les normes del Lego i el Kapla amb una subcultura pròpia.

I sabeu què vos dic: que sigui així pels segles dels segles!

God save els nostres fills punks i rebels!

 

 

1.- 

Vos dic «punk» i el primer que veieu és una cresta vermella. Imaginau com reaccionarien els vostres fills davant el catàleg d’opcions capil·lars del moviment. Bogeria i súpliques per poder-se pintar flocs de cabells de colors, malgrat no sigui carnestoltes.

El tint per a cabells va entrar per la porta de l’ESO, però ara ja s’ha estès als de Primària, que volen imitar dels grans una estètica on ara mateix triomfa el lila, el rosa i, sobretot, el verd menta. No vos horroritzeu: les seves cabelleres sedoses no es faran malbé si empreu els productes biològics i hipoal·lergògens de Namaki.

Creadors de maquillatge i tints per a nins i nines, aquesta parella de francesos té clar que el respecte a l’entorn i la cura de la pell i els cabells dels més petits són una prioritat associada a la diversió i el joc. Els seus productes són una meravella en tots els aspectes: packaging bonic, colors de moda  i a un preu assequible! Què més voleu per tenir els petits estilistes antisistema de casa vostra contents i entretinguts?

http://namaki.fr

 

2.-

Passam de cabelleres pintades a closques sense cap pèl. I res més punk que aquell tal Hamlet parlant amb la closca del seu amic Yorick. La icònica escena de Shakespeare ha inspirat tot tipus de samarretes, postals, frases i memes, depenent de l’època.

L’estudi suec JR-Work-Shop n’ha fet la seva pròpia versió amb el Kranium, un crani de fusta amb un disseny naïf i divertit que en el seu interior guarda un compartiment per a secrets i records. El podeu trobar de fusta natural, de color blanc, vermell… o del negre més gothic punk!

Aquesta dissenyadora gràfica i el seu company il·lustrador van crear fa uns anys la marca de joguines Acne JR amb la qual pretenen redissenyar i modernitzar joguines tradicionals i icòniques, com els ossets de peluix, els jocs de construcció o els io-ios. ALERTA VERMELLA EXTRA! No deixeu de visitar el seu web! Vos enamorareu de tot!

http://www.acnejr.com/

 

 

3.-

I per acabar aquesta secció, un clàssic entre els clàssics, un objecte que tots els pares que fa vint-i-cinc anys que aneu al Sónar sabeu que cal tenir a casa, com l’àrnica per als cops o cinc xumets de recanvi: ELS AURICULARS PER ALS FESTIVALS DE DIA!

Hi ha res més punk que un nadó de set mesos amb cara de gourmet musical a qui només se li veuen aquestes orelleres gegants? Aquests són de la marca Banz, creada per uns pares australians preocupats per protegir els seus fills dels perills ambientals més terribles de la vida moderna: el sol sense filtres i els festivals de música per a pares que no accepten la seva nova vida. Ulleres de sol, barrets amb filtres solar, banyadors i, sobretot, orelleres pensades per a nens fins a dos anys, per poder anar a tots els festivals de primavera i estiu sense el nostre fill perdi la capacitat auditiva per culpa dels decibels passats de volta!

Ja ho sabeu: ens reconeixerem per les orelleres i la cara de concentració del nostre fill!

http://banzworld.com/

Hola culturista!

Hem detectat que el teu navegador té activat un blocador de publicitat que impedeix que es mostrin els bàners que tenim publicats a El Culturista. Dit això, ens agradaria explicar-te que la publicitat dels nostres anunciants és la nostra principal font de finançament i que ens permet oferir-te els continguts d'El Culturista de forma gratuïta. Penseu que a El Culturista no hi trobareu cap mena de publicitat programada -gestionada per algoritmes ni robots- que proposa anuncis sense cap interès ni relació amb la nostra proposta editorial.

Per tot plegat et volem demanar que ens facis confiança i desactivis l'adblocker per continuar, és probable que trobis interessants les propostes dels nostres anunciants

Moltes gràcies per la teva comprensió i per llegir-nos!