Hayao Miyazaki a Netflix

Per: Martí Crespo

 

El director, guionista i il·lustrador d’anime japonès Hayao Miyazaki és conegut per la seva reticència  tecnològica. Per això va sorprendre l’anunci de l’estudi Ghibli, que va cofundar el 1985 amb Isao Takahata, de començar a penjar tots els seus films gradualment a la plataforma Netflix.

La decisió es va començar a concretar l’1 de febrer del 2020 amb l’entrada a Netflix d’El castell al cel (1986), El meu veí Totoro (1988), Kiki, l’aprenent de bruixa (1989), Records de l’ahir (1991), Porco Rosso (1992), Puc sentir la mar (1993) i Contes de Terramar (2006).

L’1 de març passat s’hi van carregar Nausicaä de la Vall del Vent (1984), La princesa Mononoke (1997), Els meus veïns els Yamada (1999), El viatge de Chihiro (2001), La Haru al regne dels gats (2002), Arrietty i el món dels remenuts (2010) i La història de la princesa Kaguya (2013).

I l’1 d’abril és el torn d’El tanuki de combat de l’era Heisei Ponpoko (1994), Murmuris del cor (1995), El castell ambulant (2004), La Ponyo al penya-segat (2008), Des del turó de les roselles (2011), S’aixeca el vent (2013) i El record de Marnie (2014).

L’alegria dels usuaris de Netflix de poder disposar de tots aquests títols mítics de l’animació japonesa podria ser completa si, entre la trentena de llengües en què es poden trobar, hi hagués el català, la llengua en què es van estrenar una bona part de les pel·lícules de Miyazaki al nostre país. Ja hi ha una petició en línia per mirar de convèncer Netflix a fer el pas.

Hola culturista!

Hem detectat que el teu navegador té activat un blocador de publicitat que impedeix que es mostrin els bàners que tenim publicats a El Culturista. Dit això, ens agradaria explicar-te que la publicitat dels nostres anunciants és la nostra principal font de finançament i que ens permet oferir-te els continguts d'El Culturista de forma gratuïta. Penseu que a El Culturista no hi trobareu cap mena de publicitat programada -gestionada per algoritmes ni robots- que proposa anuncis sense cap interès ni relació amb la nostra proposta editorial.

Per tot plegat et volem demanar que ens facis confiança i desactivis l'adblocker per continuar, és probable que trobis interessants les propostes dels nostres anunciants

Moltes gràcies per la teva comprensió i per llegir-nos!