El disseny és joc!

Per: Laura Madrià

En què s’assemblen un dissenyador i una criatura? Exacte! Que tots dos juguen per a crear. Crear es considera el primer exercici creatiu de l’ésser humà i s’ha ben demostrat que existeixen moltes similituds entre el plantejament dels jocs que fan els infants i l’encarament d’un nou projecte per part d’un dissenyador. El joc sempre hi és present.

 

 

I de jugar, interactuar i deixar anar la creativitat és el què tracta la Play with Design! Una exposició organitzada pel World Design Capital València 2022 que ha comissariat l’estudi gràfic Milimbo en què es manifesta el poder del disseny com a eina d’aprenentatge. Del 23 de  juny al 23 d’octubre de 2022, al Centre de Cultura Contemporània del Carme, podeu visitar una mostra que posa la mirada en el caràcter lúdic del disseny i on se’ns convida a jugar de la mà dels més grans dissenyadors d’ahir i avui. L’objectiu de la mostra és fomentar l’aprenentatge a partir de la interacció amb el disseny, és a dir, que tothom està convidat a mirar i remenar sense por. Hi trobareu peces dels 60 i 70 dels consagrats Fredun Shapur, Isamu Noguschi, Ken Garland, Patrik Rylands, Libuse Niklová o Ladislav Sutnar. Algunes d’elles van convertir-se en tota una revelació en el seu moment com els projectes Creative Playthings, Galt Toys, o Abbat Toys que buscaven estimular el costat més creatiu de la societat a partir del joc.

 

 

També hi ha representació de dissenyadors contemporanis com Kotok Playthings, Ikonic Toys o Milimbo. Aquests són els autors d’una sèrie de jocs que han estat creats expressament per la mostra i amb què podreu interactuar i descobrir de primera mà que jugant, efectivament, s’aprèn! Els dissenyadors fan justament això: juguen per satisfer les seves necessitats personals i acaben creant materials didàctics i jocs que s’han convertit en icones.

 

 

Què us sembla? Ja teniu una excusa per visitar la comunitat veïna, no? Si voleu anar fent boca podeu preparar la visita a la WDC Valencia 2022 i aneu buscant un restaurant per fer una bona paella!

 

Hola culturista!

Hem detectat que el teu navegador té activat un blocador de publicitat que impedeix que es mostrin els bàners que tenim publicats a El Culturista. Dit això, ens agradaria explicar-te que la publicitat dels nostres anunciants és la nostra principal font de finançament i que ens permet oferir-te els continguts d'El Culturista de forma gratuïta. Penseu que a El Culturista no hi trobareu cap mena de publicitat programada -gestionada per algoritmes ni robots- que proposa anuncis sense cap interès ni relació amb la nostra proposta editorial.

Per tot plegat et volem demanar que ens facis confiança i desactivis l'adblocker per continuar, és probable que trobis interessants les propostes dels nostres anunciants

Moltes gràcies per la teva comprensió i per llegir-nos!