El CaixaForum a casa
Amb la pandèmia de covid-19 i el confinament total a casa, molts museus i institucions culturals van adaptar-se ràpidament, de grat o per força, a la xarxa per continuar mantenint el contacte amb el públic i les famílies. Aquell moviment podia ser circumstancial, lligat al pic màxim de la pandèmia, però en general moltes de les iniciatives en línia que es van desenvolupar aleshores a correcuita s’han mantingut o fins i tot han augmentat.
És en aquest context que es pot inscriure el naixement al final del 2022 de CaixaForum+, un gran catàleg en streaming de continguts audiovisuals en què la Fundació la Caixa treballava des del 2019 i que la pandèmia va impulsar encara més.
D’entrada, la plataforma s’ha presentat amb més de 1.200 continguts accessibles des de qualsevol lloc i dispositiu amb connexió. Hi podem trobar des de sèries fins a documentals, pòdcasts, concerts i entrevistes sobre música, arts visuals i plàstiques, arts escèniques, cinema, pensament i història, ciència, arquitectura i disseny i literatura.
El catàleg, format per continguts externs a la fundació o bé de creats expressament (com la sèrie #JoCanto i De lo urbano y lo rural), es va ampliant constantment amb noves referències. L’accés als continguts és gratuït i sols cal registrar-se a la plataforma o ser prèviament usuari registrat de CaixaForum.