Animar dibuixos amb IA
Sí, se’n parla molt, dels avantatges i els inconvenients de la intel·ligència artificial, dels pros i contres de la IA. I no, al Culturista no farem la prova de fer escriure un article a una de les màquines que, amb noms més o menys impronunciables, ofereixen els seus serveis a la xarxa. Ara, sí que no ens podem estar de recomanar-vos –molt!– una eina que hem pescat al vol i de la qual ens costa desenganxar-nos!
Si us xivem que es diu Animated Drawings, ja deveu endevinar per on van els trets, oi? Promet donar vida als dibuixos. I com compleixen la promesa? Doncs animant, amb l’ajuda d’un sistema d’intel·ligència artificial en proves, els personatges dibuixats a casa per les criatures que ens envolten. Només cal agafar un dibuix seu, digitalitzar-lo (fent-hi una foto va perfecte, per exemple), arrossegar-lo a la pantalla i deixar que el programa l’analitzi –o retocar-lo, si cal– per acabar donant-hi vida amb el moviment que seleccionem dels que apareixen a l’esquerra. El resultat final, que segur que us encantarà, es pot desar o compartir.
Ja ho veieu: animar dibuixos és bufar i fer ampolles. La cosa més complicada, sembla, serà trobar la inspiració i la creativitat per fer els personatges protagonistes!