50 anys d’històries de Drac Màgic

 

La cooperativa Drac Màgic es va fundar el 1971 per dedicar-se a l’estudi i a la divulgació de la cultura audiovisual i la seva utilització en diverses activitats educatives, socials i culturals. “Pensem les imatges per entendre el món passat i present i imaginar futurs possibles”, asseguren. Com que la cultura visual té un paper fonamental en la configuració del món, els projectes impulsats per Drac Màgic des de fa cinquanta anys tenen l’objectiu de contribuir a la transformació social a partir de valors com el cooperativisme, el feminisme, el compromís amb la no violència i l’atenció a les diversitats.

 

 

Drac Màgic ha arribat fins als nostres dies amb un immens bagatge, doncs, concretat en tres grans branques: la distribució de cinema infantil (amb el mític film La Ventafocs del 1973, el primer doblatge infantil en català), l’educació audiovisual (amb el cinema a les escoles) i el cinema i els feminismes (amb la Mostra Internacionald de Films de Dones, per exemple). Tot aquesta producció es plasma des del 25 de maig de 2021 en l’exposició virtual 50 anys d’històries de cultura audiovisual. Mitjançant entrevistes i documents de l’arxiu propi, s’hi reconstrueix una part fonamental de la història cultural catalana: la de les aportacions de Drac Màgic a l’educació audiovisual, el cinema infantil en català i els feminismes cinematogràfics.

 

 

A més de l’exposició 50 anys d’històries de cultura audiovisual, aquests dies s’ha activat un canal especial de Filmin, Drac Màgic: 50 anys, 50 films, amb una selecció de títols cinematogràfics que han estat importants en la història de la ja veterana i imprescindible cooperativa audiovisual barcelonina.

 

Hola culturista!

Hem detectat que el teu navegador té activat un blocador de publicitat que impedeix que es mostrin els bàners que tenim publicats a El Culturista. Dit això, ens agradaria explicar-te que la publicitat dels nostres anunciants és la nostra principal font de finançament i que ens permet oferir-te els continguts d'El Culturista de forma gratuïta. Penseu que a El Culturista no hi trobareu cap mena de publicitat programada -gestionada per algoritmes ni robots- que proposa anuncis sense cap interès ni relació amb la nostra proposta editorial.

Per tot plegat et volem demanar que ens facis confiança i desactivis l'adblocker per continuar, és probable que trobis interessants les propostes dels nostres anunciants

Moltes gràcies per la teva comprensió i per llegir-nos!