La Cristina és educadora d’escola bressol. Una de les seves grans habilitats és crear nous materials i pensar espais i racons de joc que s’adaptin a la constant evolució dels infants.
Pareu atenció petits constructors: a part de la teulada, les portes, les finestres i les habitacions, una de les parts essencials de l’habitatge, però també la menys visible, és el circuit de canonades. Per començar a valorar les virtuts d’aquesta enginyeria, us proposem aquesta instal·lació que us proporcionarà hores i hores de joc i diversió.
Necessitem
4 o 5 trossos de tub de PVC de diferents llargades amb colze
Velcro autoadhesiu resistent
Cinta aïllant de 4 o 5 colors
Boles de colors de plàstic
Cistelles o un recipient per recollir les pilotes
1
Quan tingueu els trossos de PVC tallats (demaneu que us els tallin a la botiga) i amb el colze col·locat, poliu les vores de dalt amb la cinta aïllant. Cada canonada ha de tenir un color diferent, perquè el color indicarà quines pilotes s’hi han d’encertar.
2
Enganxeu una de les parts de la tira de velcro darrere de cada tub, que vagi de punta a punta, i l’altra part a la paret o superfície llisa on voldreu enganxar les canonades. Penseu en l’alçada dels infants, que els suposi un joc estimulant però alhora també que sigui assolible
*Tot i que la preparació l’ha de fer un adult, l’activitat és per a la canalla a partir d’1 any i fins als 4 0 5 anys, tot dependrà de les múltiples opcions de joc.
3
Ja podeu col·locar les canonades a la paret, fent coincidir les dues parts del velcro.
4
I ara només cal explicar les bases del joc per començar a divertir-se. Es pot començar encertant cada pilota (segons el seu color) a la canonada corresponent. Amb els que són una mica més grans, es pot jugar a encistellar-les i, fins i tot, a treure les cistelles o el recipient on van caient les pilotes i jugar a recollir-les tan ràpid com sigui possible.