…T’ensenyaré el Camí del Cel

Fotografies: Isaac Casals

Els 515 metres d’altura la converteixen en el punt més alt de la serra de Collserola. Per als barcelonins és la muntanya màgica on hi ha natura, vistes i diversió. El camí fins al Tibidabo és una passejada per la muntanya d’allò més agradable.

Teniu l’opció d’agafar el Tramvia Blau o de pujar-hi amb cotxe. Però aquesta vegada la nostra proposta és fer la ruta a peu, sortint des de la parada de Baixador de Vallvidrera dels FGC, passant per la Font de la Budellera i coronar el cim del Tibidabo. Tot a punt, excursionistes?

Des del Baixador de Vallvidrera, enfileu el camí empedrat pel mig del bosc que passa per la Casa Museu Verdaguer, a la Vil·la Joana. Al costat hi trobareu el Centre d’Informació del Parc de Collserola. Comproveu bé els horaris abans de sortir, sobretot els dies de Nadal. Hi ha bar amb terrassa.

Seguiu amunt pel carrer pavimentat que voreja el pati de l’escola Els Xiprers fins a la porta principal. Continueu per la pujada on el camí ja és de terra, l’itinerari està molt ben senyalitzat, És un camí entre pins i alzines fins que trobeu un encreuament de camins on s’indica la Budellera. Per aquest camí, més endavant hi trobareu avellaners i més tard una altra cruïlla de pistes que indica la Budellera cap amunt i el Revolt de les Monges cap avall.

Seguiu la ruta fins que el camí es fa més ample i trobeu els graons finals que ens porten cap aquest indret enjardinat de començaments del segle xx de l’arquitecte francès J.C. Forestier.

Uns diuen que el nom de la font fa referència a les propietats medicinals de l’aigua que en raja que curava  problemes d’estómac i de budells, d’altres que vora de la font hi havia una casa on fabricaven cordes per a guitarres fetes de budells d’animals que havien d’estovar amb aigua abans de trenar-los. Hi trobareu uns bons bancs i taules de pedra.

El camí que segueix fins al Tibidabo també està ben senyalitzat, sortiu per la terrassa superior de la font i seguiu, primer, les indicacions del Revolt de les Monges, Can Xuliu i Can Mandó. Uns metres més avall un senyal us marcarà la drecera cap al passeig dels Til·lers i la Torre de Collserola. Enfileu aquest sender i seguiu el que marca el Tibidabo i la Torre de Collserola. El pendent és més fort però sabem que sou forts. Apareixereu a la carretera de Vallvidrera cap al Tibidabo. Continueu amb l’ascensió, passareu per davant l’antiga biblioteca Almirall, l’aparcament del parc d’atraccions i… ja hi sereu!

Agafeu aire a les escales del Temple del Sagrat Cor abans de descobrir el Camí del Cel (és d’entrada lliure des del parc). És un camí pla, transitat, però amb una bona recompensa per als excursionistes: tobogans gegants, zona de joc infantil davant de l’edifici del Cel i àrea de pícnic (amb molta companyia).

De tornada, segons les forces que us quedin, podeu decidir baixar de la muntanya a peu, amb el funicular o amb autobús.

Amb el tram, tram, tram, tramvia i amb el funi, funi, funicular…