Pista de bàsquet technicolor

Per: Martí Crespo

Stéphane Ashpool, el fundador de la firma de moda parisenca Pigalle, és un apassionat del bàsquet. Especialment el dels anys 1990 als EUA, l’era d’or d’aquest esport segons el seu parer, en què enmig de grans rivalitats van aparèixer llegendes de dimensions colossals.

El bàsquet d’aquella època i latitud, de fet, va influir no únicament en termes esportius, sinó també estètics amb influència directa en la moda nord-americana, primer, i mundial, després. Enguany, Ashpool ha volgut mirat enrere a l’hora d’inspirar-se i ha creat una línia de roba amb els patrons i els colors del bàsquet de fa dues dècades.

I, és clar, per presentar-la no s’ha pogut estar de convertir un trist solar entre dos edificis d’habitatges del districte novè de París en la pista de bàsquet probablement més cool-orista del planeta. “Amb aquesta pista volem explorar la relació entre l’esport, l’art i la cultura i la seva emergència com a potent indicador sociocultural d’un període de temps concret”, explica l’agència creativa Ill-Studio, que ha col·laborat en la iniciativa al costat de Nike i Pigalle.

Més fotos aquí.